Filtru de ulei îndeplineşte o funcţie foarte importantă pentru funcţionarea corectă şi durata de viaţă a motorului.
În timpul funcționării normale a motorului, acesta se uzează și, ca urmare a uzurii, mici așchii și microparticule sunt eliberate în ulei.
Este filtrul de ulei care prinde aceste particule pentru ca acestea să nu intre în motor și să-l deterioreze. Cu toate acestea, în timp, filtrul de ulei își pierde capacitățile de filtrare și trebuie înlocuit.
Filtrul de ulei este amplasat în fiecare motor. Poate fi găsit pe lateral sau în partea inferioară a blocului motor și este conectat direct la sistemul de lubrifiere. Filtrul de ulei este expus la condiții extreme, cum ar fi schimbări de temperatură de la motor sau produse chimice.
Hârtia de filtru din care filtrul de ulei este făcut trebuie rezista nu numai la temperaturi ridicate și influențe chimice, dar trebuie să mențină și capacitatea de a filtra uleiuri de diferite densități pe durata de viață. Se recomandă schimbarea filtrului de ulei în fiecare an sau după aproximativ zece până la cincisprezece mii de kilometri bucată, sau se schimbă doar căptușeala interioară.
Chei speciale pt. filtrele de ulei sunt folosite pentru a deșuruba filtrul, pe care îl puteți găsi aici în oferte. Desigur, întotdeauna cu înlocuirea filtrului, este necesară și înlocuirea întregii umpleri cu ulei de motor. Neconformitate interval poate reduce durata de viață a motorului sau chiar îl poate deteriora ireversibil.
Înlocuirea neglijată a uleiului filtrul poate avea consecințe fatale pentru motor .
Acestea sunt cele mai defavorabile patru scenarii care se pot întâmpla dacă nu înlocuiți filtrul la timp.
Cel mai rău lucru care se poate întâmpla este ca filtrul de ulei să devină înfundat și lubrifiantul nu mai trece prin el. Atunci motorul nu este lubrifiat și se blochează. Reparația nu mai este posibilă și trebuie înlocuit întregul motor.
Un filtru de ulei vechi determină un consum mai mare de lubrifiant și astfel uleiul tău va dispărea și va trebui completat des. De asemenea, acest consum de ulei lasă reziduuri organice în motor din cauza arderii ineficiente.
Dacă porniți motorul cu un filtru murdar, uleiul nu este filtrat suficient și începe să se depună nămol în el, care în cele din urmă ajunge în toate părțile motorului. Un motor astfel înfundat este mult mai solicitat, iar piesele sale interne se uzează mai repede.
Dacă nu aveți selectat modelul și motorizarea mașinii dumneavoastră, este posibil ca aceste piese să nu fie potrivite pentru mașina dumneavoastră