Discuri de frana

Nu numai plăcuțele, ci și discurile de frână pot fi clasificate drept unul dintre cele mai importante elemente de siguranță dintr-un vehicul

deoarece servesc la oprirea sau încetinirea imediată a vehiculului, protejându-i astfel echipajul. De aceea este foarte important să aveți grijă de discurile de frână, să le verificați periodic și, dacă este necesar, să le înlocuiți. 


Discurile de frână au dimensiuni diferite, iar regula se aplică că, cu cât diametrul discului este mai mare, cu atât cuplul de frânare este mai mare. Cuplul de frânare este rezultatul produsului dintre forțele de frecare din frâne și distanța efectului acestora față de axa de rotație a roții.

Vârfuri disc de frână

În funcție de material, discurile de frână sunt împărțite în:

  • Discuri de frână ceramice
  • Discuri de frână din carbon
  • Discuri de frână din fontă
  • Discuri de frână din oțel 

În funcție de răcire, împărțim discurile de frână în:

  • Discuri de frână ventilate. 
  • Discuri solide fără nervuri cu grosime mai mică.

Discuri de frână ventilate

Discurile de frână ventilate sunt mai largi și constau din două suprafețe de frânare cu nervuri interioare vizibile pentru o răcire mai eficientă. Aceste discuri de frână sunt utilizate în principal pe puntea din față și la vehiculele mai puternice.

Discuri de frână neventilate Discurile

Discurile de frână neventilate sunt discuri solide fără aripioare și, prin urmare, nu permit răcirea. Aceste discuri de frână sunt mai subțiri. Și sunt folosite pe puntea din spate sau pe axa față pentru vehiculele mai puțin puternice.

După tipul de găurire, împărțim discurile de frână în

  • canelate, cu găuri mai adânci netrecătoare. Avantajul este o durată de viață mai lungă
  • Au o durată de viață mai scurtă, dar disipă foarte bine căldura.

După tratarea suprafeței împărțim discurile de frână în

  • fără tratament de suprafață
  • lacuit (discul de frână este pulverizat cu un lac de protecție împotriva coroziunii)
  • acoperit (discul de frână este pulverizat cu un strat de protecție argintiu pe bază de apă și zinc anti-coroziune )

Cum se uzează discurile de frână

Discurile de frână au o durată de viață semnificativ mai mare decât plăcile într-un raport de aproximativ 1:3.

Grosimea minimă a discului, de obicei declarată direct de producător și nu se recomandă depășirea acesteia. 

Întotdeauna schimbăm discurile în perechi pentru a echilibra sarcina de frânare. 

În timpul condusului agresiv de tipul cu gaz de frână, discurile se uzează mai repede și mai repede și există riscul supraîncălzirii lor și curbarea ulterioară. 

Știm că discurile supraîncălzite se dezvăluie doar prin privirea vizuală. După ce se joacă, au o culoare portocalie vizibilă, care rămâne o nuanță violet după răcire. Discurile colorate în acest fel sunt un semnal pentru o vizită de service și pentru o posibilă înlocuire. 

Discurile uzate pot avea, de asemenea, crăpături vizibile la suprafață sau abraziuni neuniforme în jurul perimetrul.

Indicații ale discurilor de frână uzatev

  • vehiculul trage vizibil în lateral la frânare 
  • la frânare se aud șuieratul și frecarea metalului pe metal
  • după apăsarea pedalei de frână simțiți vibrația
  • efect de frânare slab
  • lichidul de frână care dispare

Cum se prelungește durata de viață a discurilor de frână

Durata medie de viață a unui disc de frână este de aproximativ treizeci până la patruzeci de mii de kilometri, știm să o prelungim nu numai cu materiale de înaltă calitate din care sunt fabricate, ci și cu modul de conducere, de ex. frânarea motorului la coborâre sau prin anticipare și, prin urmare, nu frânare bruscă agresivă.

Top mărci

Cel mai vândut

Dacă nu aveți selectat modelul și motorizarea mașinii dumneavoastră, este posibil ca aceste piese să nu fie potrivite pentru mașina dumneavoastră

Discount up to 5%
pentru clienți înregistrați
Livrare gratuită
pentru achiziții de peste
Cadou la comandă
pentru achiziții de peste
Livrare rapidă
Dacă produsul este în stoc
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014