Conducerea în mașini

Conducerea vehiculului a suferit o mare dezvoltare de-a lungul timpului. Este un sistem de mecanisme foarte important și complex,

care permit șoferului să schimbe traiectoria vehiculului și să-l țină sub control la orice viteză.

Partea de control a direcției este volanul. Funcționarea fără probleme a direcției este o cheie importantă pentru siguranța conducerii.

Principalele părți ale mecanismului de direcție


Sistemul de direcție constă de obicei din cinci părți de bază, volan, coloană de direcție, mecanism de direcție, tije de direcție care au știfturi la final si servodirectie . Pentru controlul acestui sistem, folosim un volan situat în interior, care transferă puterea șoferului către mecanismul de direcție. 

Coloana de direcție este un arbore. cu articulații și conectează volanul la mecanismul de direcție și servește la creșterea forței aplicate de șofer. Această forță întoarce ulterior tijele și pivotii de direcție, care stabilesc unghiul de direcție al roților. 

Pentru o direcție mai ușoară, vehiculele mai moderne au servodirecție (hidraulic, aer, electric...) Astăzi este cel mai des folosit propulsor electric. 

Sfaturi pentru întreținerea de bază a direcției

  • când inspectați regulat mașina, verificați dacă manșetele de direcție sunt deteriorate. Dacă observați vreo deteriorare, înlocuiți imediat manșetele
  • aveți întotdeauna un nivel suficient de ulei hidraulic în servodirecție. Un nivel scăzut poate deteriora grav rapelul.
  • evitați să conduceți rapid și agresiv peste denivelări. Impacturile pot deteriora mecanismul de direcție, tiranții sau pivoții.
  • evitați să rotiți volanul cât de mult va ajunge înainte de a accelera. Întoarcerea va provoca o presiune excesivă în servomotor și, ulterior, uleiul poate începe să se scurgă din etanșarea direcției.
  • când înlocuiți piesele suspensiei roții, efectuați întotdeauna geometria. Setarea corectă a roților garantează controlul și manevrarea în siguranță a mașinii
  • nu depășește sarcina admisă a vehiculului 

Simptome de deteriorare a direcției

Locuitul și loviturile puternice sunt un semn de uzură a articulațiilor de direcție sau a unui tirant de direcție care vine de la puntea față. 

Vibrațiile transmise volanului sunt semnul unui rulment de arbore deteriorat. 

Dacă volanul are un joc peste medie, înseamnă că angrenajul intern al volanului, rulmentul arborelui sau știfturile de direcție sunt uzate.

Dacă rotirea volanului nu este ușoară și lină, aceasta poate fi din cauza căderii curelei de pe servodirecția, a sistemului hidraulic înfundat al rapelului sau a nivelului scăzut al uleiului servo. 

Tipâitul sau zgomotul nenatural provenit de la rapel este un simptom al unei pompe defectuoase. Apariția uleiului pe cremaliera de direcție, manșete sau alte părți poate fi un semn de scurgere a manșetelor sau inelelor de etanșare. 

Cauzele deteriorării direcției mecanismului

Conducerea rapidă și frecventă pe drumuri de proastă calitate este foarte dăunătoare întregului sistem de direcție. În timpul conducerii, autovehiculul este expus la impacturi care pot slăbi elementele de fixare sau știfturile bile sau pot deforma tijele de direcție. 

Sarea și diverse substanțe chimice de pe drum au efect negativ asupra acelor manșete și direcție. Cauciucul din care sunt realizate manșetele își pierde elasticitatea și începe să crape. Umiditatea și murdăria intră în orificiul creat în manșon, care uzează prematur mecanismele de mișcare. 

Presiune incorectă în anvelope, uzură excesivă sau geometrie greșită.

Top mărci

Discount up to 5%
pentru clienți înregistrați
Livrare gratuită
pentru achiziții de peste
Cadou la comandă
pentru achiziții de peste
Livrare rapidă
Dacă produsul este în stoc
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014