Conducerea vehiculului a suferit o mare dezvoltare de-a lungul timpului. Este un sistem de mecanisme foarte important și complex,
care permit șoferului să schimbe traiectoria vehiculului și să-l țină sub control la orice viteză.
Partea de control a direcției este volanul. Funcționarea fără probleme a direcției este o cheie importantă pentru siguranța conducerii.
Sistemul de direcție constă de obicei din cinci părți de bază, volan, coloană de direcție, mecanism de direcție, tije de direcție care au știfturi la final si servodirectie . Pentru controlul acestui sistem, folosim un volan situat în interior, care transferă puterea șoferului către mecanismul de direcție.
Coloana de direcție este un arbore. cu articulații și conectează volanul la mecanismul de direcție și servește la creșterea forței aplicate de șofer. Această forță întoarce ulterior tijele și pivotii de direcție, care stabilesc unghiul de direcție al roților.
Pentru o direcție mai ușoară, vehiculele mai moderne au servodirecție (hidraulic, aer, electric...) Astăzi este cel mai des folosit propulsor electric.
Locuitul și loviturile puternice sunt un semn de uzură a articulațiilor de direcție sau a unui tirant de direcție care vine de la puntea față.
Vibrațiile transmise volanului sunt semnul unui rulment de arbore deteriorat.
Dacă volanul are un joc peste medie, înseamnă că angrenajul intern al volanului, rulmentul arborelui sau știfturile de direcție sunt uzate.
Dacă rotirea volanului nu este ușoară și lină, aceasta poate fi din cauza căderii curelei de pe servodirecția, a sistemului hidraulic înfundat al rapelului sau a nivelului scăzut al uleiului servo.
Tipâitul sau zgomotul nenatural provenit de la rapel este un simptom al unei pompe defectuoase. Apariția uleiului pe cremaliera de direcție, manșete sau alte părți poate fi un semn de scurgere a manșetelor sau inelelor de etanșare.
Conducerea rapidă și frecventă pe drumuri de proastă calitate este foarte dăunătoare întregului sistem de direcție. În timpul conducerii, autovehiculul este expus la impacturi care pot slăbi elementele de fixare sau știfturile bile sau pot deforma tijele de direcție.
Sarea și diverse substanțe chimice de pe drum au efect negativ asupra acelor manșete și direcție. Cauciucul din care sunt realizate manșetele își pierde elasticitatea și începe să crape. Umiditatea și murdăria intră în orificiul creat în manșon, care uzează prematur mecanismele de mișcare.
Presiune incorectă în anvelope, uzură excesivă sau geometrie greșită.