Aprindere și strălucire sunt două sisteme foarte importante care sunt direct responsabile pentru pornirea lină a mașinii
Aprinderea este folosită într-un motor pe benzină (cu ardere) și, cu ajutorul unei bujii, creează o scânteie care aprinde un amestec exploziv de aer și combustibil.
Strălucirea este un sistem utilizat de motoarele diesel (aprindere spontană). Ei lucrează cu așa-numitul autoaprindere și, prin urmare, încălziți aerul aspirat în cilindri, care este extrem de comprimat, ceea ce duce ulterior la aprinderea motorului atunci când combustibilul este injectat. La pornirea în condiții nefavorabile (îngheț sau pornire la rece), este necesar să așteptați puțin mai mult pentru preîncălzire ; Principiul de bază al aprinderii constă în transformarea tensiunii joase de la. sistemul mașinii într-o tensiune înaltă, care servește la crearea unei scântei, care aprinde amestecul exploziv de aer și combustibil din cilindru. Bobina de aprindere este folosită pentru a transforma tensiunea. Curentul astfel transformat este transferat către distribuitor sau modulul de aprindere, care îl distribuie prin cabluri de aprindere de înaltă tensiune către bujia situată în cilindru. La unele modele de vehicule, există un întrerupător sau un releu a cărui sarcină este să controleze funcționarea acestui sistem. Vehiculele moderne au deja un sistem fără distribuitor. Rolul său a fost înlocuit cu bobine modernizate, care sunt instalate pe fiecare lumânare separat, conectate direct la terminal fără cabluri de înaltă tensiune. Sistemul de încălzire are un principiu diferit de funcționare. După cum am menționat în introducere, sistemul de bujii incandescente folosește o bujie incandescentă, numită și bujie incandescentă înșurubată în chiulasă, a cărei sarcină este să creeze o temperatură suficientă (în jur de 1000 °C) în camera de ardere în timpul pornirii folosind procesul de strălucire (preîncălzire) pentru a porni vehiculul. Bujiile incandescente nu produc o scânteie, dar au un vârf care strălucește când trece curentul prin ea. Funcția lor este controlată de un releu sau de o unitate de control al strălucirii. În timp ce bujiile incandescente se încălzesc, ledul incandescent de pe tabloul de bord se va aprinde. Diagnosticați defecțiunea aprinderii sau sistemul de strălucire este destul de complex, deoarece simptomele sunt adesea similare și pot viza mai multe părți, de ex. cablurile de aprindere, bujiile defecte, o bobină de aprindere defectă, dar și distribuitorul sau senzorii motorului pot fi responsabile pentru o pornire problematică la un motor pe benzină. Toate aceste simptome pot fi, de asemenea, asociate cu dificultăți de pornire cu consum crescut de combustibil sau performanță redusă a motorului. Printre principalele cauze de deteriorare a sistemului de aprindere sau de incandescență se numără combustibilul de proastă calitate, segmentele pistonului uzate, garniturile supapelor sau unghiul de aprindere defectuos. formarea de funingine si depuneri pe bujii sau chiar pe bujii incandescente. Cablurile de aprindere deteriorate pot fi cauzate și de supraîncălzirea bobinei de aprindere. Sistemul de aprindere și de incandescență poate fi, de asemenea, deteriorat din cauza fluctuațiilor de tensiune în sistemul electric al vehiculului.Sfaturi de bază de întreținere
Principalele simptome și cauze ale defecțiunii sistemului de aprindere și de incandescență